State broadcaster says Zuma agrees to go, spokesman denies

Reuters . Johannesburg/Pretoria | Published: 01:30, Feb 13,2018 | Updated: 16:24, Feb 13,2018

 
 

South Africa’s SABC state broadcaster reported on Monday that Jacob Zuma had agreed to resign as head of state, citing sources, but the embattled leader’s spokesman quickly dismissed this as ‘fake news’.
The rand, which had gained as much as 1 per cent on expectations Zuma was on his way out, surrendered some of its gains after the rebuttal by the spokesman but remained 0.5 per cent stronger on the day to the dollar.
Standing outside a meeting of the top leadership of the ruling ANC, SABC correspondent Tshepo Ikaneng cited ‘authoritative sources’ saying 75-year-old Zuma had agreed to step down and formalities on how to tell the nation were being discussed. The broadcaster also tweeted the report on its Twitter handle.
Zuma’s spokesman, Bongani Ngqulunga, denied the reports in a text message, describing them as ‘fake news’. 

More about:

Want stories like this in your inbox?

Sign up to exclusive daily email

Advertisement

images

 

Advertisement

images